måndag 5 december 2011

Kallt i Skatås

Idag var det dags för Blåvitts första bollträning med Mikael Stahre. Jag hade ingenting i skolan idag så jag tog med mig Anton och åkte upp till Skatås. Strax efter utsatt tid (14.30) kom träningen igång med en enkel uppvärmning. Sedan fortsatte träningen med lite olika passningsövningar innan det var dags för tvåmålsspel. Det var överlag bra intensitet i alla moment och Stahre var riktigt engagerad och gav spelarna tips när de gjorde något sämre och beröm när de gjorde något bra.

Det var svårt att skapa sig en riktig uppfattning om var spelarna befinner sig på formskalan men det var få misstag både i passningsövningarna samt i matchspelet vilket bådar gott inför framtiden. I matchspelet fick jag dock chansen att lite tydligare se vilka spelare som såg heta ut. Både den nya spelarna och juniorerna såg vassa ut, men bäst i matchmomentet var utan tvekan Tobias Sana som kom runt ett antal gånger på den lilla planen och gjorde dessutom ett riktigt snyggt mål. Saknades i matchspelet gjorde Tobias Hysén och Erik Dahlin som tränade på egen hand samt Robin Söder som saknades helt.

Tänkte starta en liten poängräkning med de bästa spelarna i varje träning/match som jag kommer se säsongen 2012. Det kommer vara 5-1 poäng samt -1 om det har varit något/någon som varit dåligt. Så de första poängen delas ut idag.

LLLLL - Tobias Sana
LLLL - John Alvbåge
LLL - Philip Haglund
LL - Daniel Sobralense
L - Sam Larsson
-L - Det kalla vädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar