torsdag 1 december 2011

All in 2012

Då var det då dags för första inlägget säsongen 2012, en säsong som för Blåvitt startade för lite drygt två timmar sedan. Med, som jag nämde igår nya tränare och lite nya spelare, tänkte nämna lite kort om vad jag tycker om respektive och avsluta med den startelva jag vill se i dagsläget, denna kommer säkert förändras i takt med att nya spelare kommer in och i takt med att jag får se lite träningsmatcher i början av nästa år.

Tränarna: När jag först fick höra rykten om att Mikael Stahre skulle bli ny tränare trodde jag inte det var sant, en mer äkta stockholmare, dessutom med hjärta för AIK får man leta efter. Jag tror inte någon gillade honom efter att han "snott" guldet framför näsan på oss 2009. Men ryktena blev fler och fler och tillslut kände man att det var klart långt innan det officiellt blev klart. Jag tycker fortfarande att det inte var rätt val oavsett hur det kommer att gå, det går inte att gambla så mycket med en så central position som tränare. Men jag är inte långsint och har redan accepterat Stahre som tränare och känner mig nu snarare förväntansfull inför vad han kan åstadkomma. Magnus Edlund har jag ingen uppfattning om då jag aldrig fört hans namn innan han presenterades, gissar att han kommer agera i bakgrunden mer än vad Stefan Rehn gjorde då jag ser Mikael Stahre som en starkare personlighet än vad Jonas Olsson var.

Spelare: Jag måste ärligt säga att jag inte riktigt förstår värvningen av John Alvbåge i detta läget, hade han värvats inför förra säsongen hade jag inte sagt något men nu när Erik Dahlin faktiskt har varit såpass bra som tycker jag inte att det är rätt att värva en ny målvkat. Däremot tycker jag Sobralense känns som ett bra nyförvärv då han är en spelartyp som Blåvitt inte har många av, en spelare som kan göra sin gubbe och hitta fram med farliga passningar. Av U-spelarna ska det självklart bli intressant att se vad Sam Larsson och Jonathan Azulay kan göra då jag inte sett dem tidigare, men det blir också riktigt intressant att se hur David Moberg-Karlsson kan utvecklas med ännu en a-lags säsong och om Niklas Andersén kan spela till sig en plats eller om han kommer att bli tvungen att lämna laget.

Här kommer säsongens första startelva, blir intressant att se hur nära den kommer ligga den verkliga startelvan i april.

............................Dahlin...............................
Salomonsson Dyrestam Jonsson Valgardsson
.......Sobralense Allansson Haglund Sana........
......................Hysén Söder...........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar